Pages

Wednesday, March 26, 2008

အစာစားၿပီးၿပီးခ်င္းဒါေတြမလုပ္နဲ႕ေနာ္

ထမင္းစားၿပီးၿပီးၿခင္းမွာလူအမ်ားလုပ္ေလ့လုပ္ထရွိတဲ့အရာေတြထဲက က်မ္းမာေရးအတြက္ အႏၱရာယ္ၿဖစ္ေစႏိုင္တဲ့အခ်က္ (၇)ခ်က္ကို သူငယ္ခ်င္းမ်ားသိေအာင္မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။

၁။ ေဆးလိပ္မေသာက္ပါႏွင့္။
(က်မ္းမာေရးသုေတသီမ်ားေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္အရ အစားစားၿပီးခ်ိန္မွာ ေဆးလိပ္ (၁)လိပ္
ေသာက္တာ တစ္ၿခားအခ်ိန္ (၁၀)လိပ္ေသာက္တာနဲ႕ညီမွ်တယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ မ်ားေသာအား
ၿဖင့္ေဆးလိပ္စြဲေနတဲ့သူေတြ ေသာက္သံုးတဲ့သူေတြ ထမင္းစားၿပီးတာနဲ႕ ပါးစပ္ခ်ဥ္တယ္လို႕႕
ေခၚမလား ေဆးလိပ္ကို တန္းေသာက္တတ္ၾကပါတယ္။ ေဆးလိပ္ေသာက္တာမေကာင္းေပမယ့္ မေရွာင္ႏိုင္ေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ ထမင္းစားၿပီးၿပီးခ်င္းမေသာက္မိဖို႕ တိုက္တြန္းပါရေစ။
ပိုၿပီး က်မ္းမာေရးထိခိုက္ေစႏိုင္ၿပီး ကင္ဆာၿဖစ္ႏိုင္ေခ်အရမ္းမ်ားလို႕ပါ။)

၂။ အသီးအႏွံကိုခ်က္ခ်င္းမစားပါနဲ႕။
(ထမင္းစားၿပီးရင္ အခ်ိဳတည္းတတ္တာ ကၽြန္မတို႕ၿမန္မာေတြအတြက္ကေတာ့ အသီးေတြ စားတာနည္းပါတယ္ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကၽြန္မအပါ၀င္ ထမင္းစားၿပီးၿပီးခ်င္းမွာ
သရက္သီးတို႕ စပ်စ္သီးတို႕ အစရွိတဲ့အသီးေတြကိအအီေၿပဆိုၿပီးစားတတ္ၾကပါတယ္။ မစားမိဖို႕အၾကံေပးရၿခင္းအေၾကာင္းကေတာ့ ထမင္းစားၿပီးၿပီးၿခင္းမွာ အသီးစားလိုက္ရင္ အစာအိမ္မွာေလေတြေဖာင္းပြေနတတ္လို႕ပါ။ ဒါေၾကာင့္ အနည္းဆံုး ထမင္စားၿပီး ၁နာရီ
(သို႕ )၂ နာရီၿခားၿပီးမွသာ(သို႕) ၁နာရီၾကိဳတင္ အသီးအႏွံကိုစားဖို႕တိုက္တြန္းရၿခင္းပါ။)

၃။ လဘက္ရည္မေသာက္ပါနဲ႕။
(ဒါကေတာ့ကၽြန္မတို႕ၿမန္မာေတြအတြက္ေတာ္ေတာ္ခက္မယ္။ လဘက္သုပ္၊ လဘက္ရည္ဆိုတာ
မရွိမၿဖစ္၊ မေသာက္မေနမဟုတ္လား။ တစ္ခုရွိတယ္။ လဘက္ရြက္မွာပါ၀င္တဲ့ အက္စစ္ဓာတ္ ကအရမ္းၿပင္းထန္ပါတယ္။ အဲဒီအက္စစ္ဓာတ္ကအစားအစာမွာပါ၀င္တဲ့ပရိုတင္းကို အၿမန္ေခ်ဖ်က္ လိုက္တဲ့အတြက္ အဟာရမၿဖစ္ေစတဲ့အၿပင္အစာေၾကခ်က္ဖို႕လဲခက္ခဲေစတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။)

၄။ ခါးပတ္ကိုမေလွ်ာ့ပါနဲ႕။
(ထမင္းစားရင္ ေလွ်ာ့စားမယ္..ေလွ်ာ့စားမယ္.. (ပုဆိုး၊ ေဘာင္းဘီ၊ ထမီ) လို႕ေနာက္တာ ခဏခဏၾကားဖူးၾကမွာပါ။ အစာစားၿပီးၿပီးခ်င္း ခါးမွာတင္းက်ပ္ေနတာဗိုက္က်ပ္တယ္
ဆိုၿပီးေလွ်ာ့ခ်လိုက္တာက ဗိုက္ထဲမွာရွိတဲ့အူလိမ္သြားတာ.. ပိတ္သြားတာၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။)

၅။ ေရမခ်ိဳးပါနဲ႕။
(အစာစားၿပီးၿပီးခ်င္းေရခ်ိဳးရင္ ဗိုက္ပူမယ္၊ ေရဖ်င္းစြဲမယ္လို႕ လူၾကီးေတြခဏခဏ
သတိေပးတာၾကားဖူးၾကမွာပါ။ တစ္ကယ္ေတာ့အစာစားၿပီးၿပီးခ်င္းေရခ်ိဳးရင္ လက္နဲ႕ေၿခေထာက္
ေသြးစီးဆင္းမႈကို ၿမန္ဆန္တိုးေစၿပီးေတာ့ အစာအိမ္အနားမွာရွိသင့္တဲ့ ေသြးပမာဏကို ေလ်ာ့နည္းသြားေစပါတယ္။ ဒါဟာ သင့္အစာအိမ္ေၾကခ်က္မယ့္အေရးကို
ေႏွာင့္ေႏွးေစတတ္ပါတယ္။)

၆။ လမ္းမေလွ်ာက္ပါနဲ႕။
(ညေနထမင္းစားၿပီးလမ္းေလွ်ာက္ထြက္လိုက္အံုးမွ၊ ထမင္းစားလို႕ဗိုက္တင္းၿပီ..ဗိုက္ေခ်ာင္သြားေအာင္လမ္းေလွ်ာက္လိုက္မွမလုပ္ပါနဲ႕ေနာ္။ တစ္ခ်ိဳ႕သူေတြကေၿပာေသးတယ္။ အစားစားၿပီးၿပီး ၿခင္းေၿခလွမ္းတစ္ရာလမ္းေလွ်ာက္ရင္
အသက္ ၉၉ႏွစ္ထိက်မ္းက်မ္းမာမာေနရတယ္တဲ့။တစ္ကယ္ေတာ့အဲဒါမမွန္ပါဘူး။ အစာစားၿပီးၿပီးခ်င္းလမ္းေလွ်ာက္လိုက္တာဟာ အစာအိမ္က ကိုယ္စားလိုက္တဲ့အစာ ေတြကိုေၾကခ်က္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာအစားအစာကပါတဲ့အဟာရေတြကိုယ္ခႏၱာအတြက္ စုပ္ယူႏိုင္ၿခင္းမရွိေတာ့ပါဘူး။)

၇။ ခ်က္ခ်င္းမအိပ္ပါနဲ႕။
(ဒါေတာ့ပ်င္ရိၿခင္း ၆ ပါးထဲကေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္ေပါ့..အစာစားၿပီးေက်ာဆန္႕ေၿခဆန္႕
လွဲၿခင္တာ..အစာအဆိပ္တက္ေတာ့အိပ္ခ်င္လာတာ..ကၽြန္မလဲဆင္ၿခင္သင့္တယ္.. စားၿပီးဗုန္းဆိုအိပ္ရာေပၚပစ္လွဲလိုက္တာဘဲ.. ဒါမေကာင္းပါဘူး။ ကိုယ္စားလိုက္တဲ့အစာေတြမေၾကခ်က္ႏိုင္ေတာ့ဘဲနဲ႕ အစာအိမ္ေရာဂါၿဖစ္လာတာတို႕၊ အူနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ေရာဂါဆိုးေတြကိုၿဖစ္ေစႏိုင္ပါသတဲ့။)


--ေနာက္ဆံုးေၿပာခ်င္တာကေတာ့ ကူးကူးသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကေ၀ဌလို႕ဒီအခ်က္ေတြကိုသိရတာၿဖစ္လို႕ ကိုယ္သတိမမူဘဲၿပဳေလ့ၿပဳထရွိတဲ့အရာေတြ ကိုယ့္အတြက္ထိခိုက္ေစတာကိုေရွာင္က်ဥ္ႏိုင္ဖို႕အတြက္နဲ႕ သူငယ္ခ်င္းတို႕လဲသိၿပီးရင္တစ္ဆင့္ၿပန္ေ၀ဌဖို႕၀န္မေလးပါနဲ႕ေနာ္။

0 Comments:

Post a Comment

ကူးကူးေရ...

 
Powered by Blogger